piątek, 30 sierpnia 2013

Włoski sos pomidorowy do makaronu, klusek i pieczeni

Przepis pochodzi z książki: "Encyklopedia kuchni włoskiej" i wypróbowałam go robiąc dwa słoiki ze swoich, ogrodowych pomidorów. Resztę sosu zjedliśmy ze świeżym chlebem i nie minął dzień, a kupiliśmy kilogramy pomidorów, by zrobić zimowe zapasy. Warto zainwestować w naprawdę dobre, soczyste pomidory, ponieważ od nich zależy cały smak sosu. Moje pochodzą ze sprzedaży ekologicznej i są naprawde dobrej jakości, a cena nie odbiega mocno od ceny straganowej. Sos jest tak aromatyczny, że można go podawać bez mięsa.


Obiad, Konfitury i przetwory, pomidory, Sosy, bazylia, czosnek, obiad bez mięsa, Włoska kuchnia, włoski, przepis, sos pomidorowy, koncentrat pomidorowy, do makaronu, klusek, pieczeni, mięsa,
fot. Justyna Wójcik

Składniki na 3 słoiki 330ml:

  • 1,5 kg pomidorów obranych i pokrojonych w kostkę (ja nie obieram pomidorów, ponieważ zależy mi składnikach spod skórki, a że kupuję eko, nie martwię się o pestycydy, ale uprzedzam, że w czasie gotowania skórka może zejść z pomidora)
  • 3 duże ząbki czosnku drobno posiekane
  • 9 świeżych listków bazylii pokrojonych w kawałki (ja używam ostrych nożyczek do papieru)
  • 1/4 szklanki oliwy do smażenia
  • sól, pieprz do smaku
  • łyżeczka suszonego oregano (opcjonalnie)

Sposób przygotowania
Podsmażamy czosnek na oliwie. Kiedy nabierze złotawego odcienia dodajemy pomidory i bazylię. Przyprawiamy. Gotujemy ok. 35 minut. Przekładamy gorące do wyparzonych słoików. Odwracamy do góry dnem. Na drugi dzień dodatkowo zapasteryzowałam na sucho w piekarniku.

Opcjonalnie pomidory można zblenderować na papkę, zamiast kroić w kostkę.

Etykiety, wraz z kapturkami można kupić tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...