poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Sernik na zimno z jagodami - bez pieczenia

Miałam ostatnio ochotę na orzeźwiające ciasto z owocami. Stanęło na serniku na zimno i udało mi się znaleźć wariant "odtłuszczony", znaczy bez konieczności dodawania śmietany kremówki, którą można zastąpić jogurtem. Oryginalny przepis znajduje się tutaj, a autorka użyła w nim czarnej porzeczki. Ja zamieszczam poniżej moją wersję.


owoce, jagody, Sernik na zimno, bez pieczenia, sezonowe, fit,
fot. Justyna Wójcik

Składniki na spód:
  • 140 g ciasteczek maślanych, typu be-be
  • 60 g masła

Ciastka zmiksowałam w blenderze. Dodałam rozpuszczone, zimne masło i zmiksowałam na mokry piasek. Wyłożyłam folią do pieczenia spód tortownicy o średnicy 20 cm i wyłożyłam masę na spód i centymetr boku. Dałam do lodówki na czas przygotowania serka, by masa stwardniała. 


Masa serowa:
  • 700 g sera - użyłam takiego w wiaderku, typowo na sernik, z Biedronki - bardzo lubię ten ser, który w smaku przypomina homogenizowany; jest kremowy i delikatny :)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • pół szklanki jogurtu naturalnego
  • 200 g cukru pudru
  • 2 czubate łyżki żelatyny
  • 350 g jagód lub borówek

Ser zmiksowałam z cukrem, jogurtem i sokiem z cytryny. Żelatynę wymieszałam z łyżką zimnej wody mineralnej (może być przegotowana), po czym wymieszałam dokładnie z 1/3 szklanki wrzątku. Zmiksowałam żelatynę z serem, dodając ją stopniowo i uważając, by nie powstały grudki. Gotową masę serową podzieliłam na trzy części. 
owoce, jagody, Sernik na zimno, bez pieczenia, sezonowe, fit,
fot. Justyna Wójcik

Odstawiłam dwie garście jagód, a resztę zmiksowałam w blenderze i wymieszałam z dwoma częściami serowej masy. Na ciastkowy spód wyłożyłam jasną masę, a następnie masę jagodową. Całość przyozdobiłam odłożonymi wcześniej jagodami.

Serniczek musi postać kilka godzin w lodówce, najlepiej całą noc. 
Jeśli chcecie by była idealna granica między masami musicie stężeć w lodówce jasną masę, zanim wyłożycie jagodową.

owoce, jagody, Sernik na zimno, bez pieczenia, sezonowe, fit,
fot. Justyna Wójcik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...